Dinsdag 6 juni was het dan zover, na een jaar van voorbereidingen vertrokken wij naar Tanzania. Met KLM vliegen we naar Dar es Salaam. Extra leuk is dat op onze vlucht al stewardessen aanwezig zijn van de Wings of Support (voor meer informatie over Wings Of Support klikt u hier) waar we samen een project mee hebben lopen bij The Salvation Army. Tijdens de vlucht kunnen we al even met elkaar praten en we spreken af om elkaar de volgende dag te zien. We worden ‘s Avonds opgehaald op het vliegveld door onze vaste taxichauffeur en worden naar The Salvation Army gebracht waar we overnachten.

De volgende ochtend zien we Harm en Ann-Christell. De meiden van de Wings of Support (WOS) komen naar ons toe en Ann-Christell neemt ons dan mee naar Mbgala Girl Home. Dat is een opvanghuis voor meisjes vanaf 7 jaar die uit de mensenhandel gered zijn. Joyce verblijft hier meestal in de vakanties als de meisjes naar huis zijn. We krijgen een rondleiding en Ann-Christell verteld hoe het traject hier in zijn werk gaat. Erg heftig te horen hoe deze kinderen in de mensenhandel terecht zijn gekomen en hoe ze als slaaf gebruikt werden.

Weer terug bij The Salvation Army lunchen we met elkaar en gaan dan Matumaini School bekijken. Helaas is het vakantie en kunnen we de kinderen nu niet zien. In samenwerking met de WOS hebben we voor een mooi bedrag visuele hulpmiddelen kunnen aanschaffen voor de Matumaini School. Deze overhandigen we aan Thomas en Stivina. Hier zullen de kinderen heel veel profijt van hebben in hun leerproces, en zeker zeer blij mee zijn!

We hebben een bespreking over Joyce en Faustine met Thomas en Stivina. We vragen hoe het met ze gaat en of alles goed verloopt. Joyce doet het uitstekend! Ze is zeer leergierig en doet erg haar best. Faustine heeft wat meer moeite met leren, maar ze zien wel dat het steeds iets beter gaat. Ze verwachten dat hij in de toekomst beter zal gaan presteren. Faustine heeft een broertje met albinisme, die ook graag naar Matumaini School wil komen. We kunnen een mooie deal sluiten. De vader van Faustine moet hier nog wel voor langskomen en formulieren invullen.

Die nacht vertrekken we naar Mwanza. We verblijven de rest van onze reis in Lamadi, waar we Sister Helena gaan helpen. Hierover is meer te lezen in het blog wat volgende week online komt! Onze laatste 2 nachten verblijven we weer bij The Salvation Army.

De laatste dag gaan we op pad om nieuwe pannen voor The Salvation Army te kopen. We vinden mooie grote pannen en overhandigen die aan Thomas en Stivina. ’s Avonds hebben we afgesproken met Jonathan van de Josephat Torner Foundation waar we vorig jaar mee hebben samengewerkt. We overhandigen hem zonnebrand en praten over de doelen van zijn stichting en wat we in de toekomst voor elkaar kunnen betekenen.

In de volgende blogs kunt u lezen hoe het in Lamadi en Shinyanga was en wat wij daar gedaan hebben!

Contact

Steun ons de kinderen te helpen!

U kunt doneren door een bedrag over te maken op bankrekeningnummer NL46 INGB 0008 3354 69 t.n.v. Stichting Inside The Same of direct via onderstaande knop.

Doneer hier

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws